luni, 8 iulie 2013

Ciuperci umplute cu cârnați

Ciuperci umplute la repezeala
Ciuperci umplute cu cârnați
Am pierdut atât de mult timp căutând pe net o rețetă de ciuperci umplute cu cârnați care să mă inspire, încât am intrat în criză de timp și, în fața iminentei sosiri a musafirilor, am făcut fix cum m-a tăiat capul. Concret, cu ce aveam în frigider, am făcut ciuperci umplute la repezeală. Mai pe larg...

Am amestecat următoarele:
  • 12 ciuperci mari, pretabile pentru umplut
  • 1 cârnat afumat
  • 1 felie de șuncă de praga
  • 5 căței de usturoi
  • puțină telemea de capră
  • cașcaval afumat
  • câteva măsline
  • 1 roșie
  • vin alb sec
  • 1/2 lămâie
  • 1 ceapă
  • piper
Am improvizat cam așa:
  • am curățat ciupercile și am îndepărtat cozile, pe care le-am parcat separat într-un castron
  • am aliniat pălăriile ciupercilor în linie pe trei rânduri, pe hârtie de copt, într-o tavă încăpătoare
  • am stropit atât pălăriile, cât și cozile, cu zeama de la jumătatea de lămâie susmenționată
  • am tăiat cârnatul și măslinele rondele, usturoiul felii, după care am înzestrat în mod echitabil pălăriile cu rondele de cârnați și măsline, cu felii de usturoi și cu bucăți de brânză telemea

Ciuperci umplute cu carnaciori afumati
Umplem cu voie bună
  • am împărtășit fiecare ciupercă în parte cu câte o linguriță cu vin
  • am pus capac câte un pătrățel de șuncă și câte o feliuță de roșii

Ciuperci umplute cu forta
Căpăcim cu șuncă și roșii
  • am piperat și am băgat ciupercile la cuptor pentru o jumătate de oră
  • am adăugat cașcavalul ras și am băgat din nou tava la cuptor, până când se rumenește frumos
  • între timp, am tocat o cepuță, am călit-o în ulei împreună cu codițele de ciuperci tăiate rondele, am adăugat un păhărel cu vin, am piperat și am lăsat până a scăzut vinul și sosul lăsat de codițe
  • am alocat fiecărui mesean cîte 3 ciuperci umplute și o lingură de codițe cu sos din tigaie
  • atât declar, susțin și semnez personal
Concluzia a fost satisfăcătoare pentru orgoliul meu: materia primă s-a dovedit insuficientă.
Poftă bună!

Un comentariu: