joi, 14 februarie 2013

Maioneza în 3 minute

Maioneză de casă
Maioneza de casă
Deși nu e nici pe departe o alegere dietetică, maioneza e o componentă esențială a multor minunății culinare, așa că o acceptăm în alimentația noastră de dragul salatei de boeuf, salatei de pui cu ciuperci și al altor preparate din care nu poate lipsi.

Vestea bună e că, datorită minunii tehnice care a revoluționat bucătăria – blender-ul vertical – putem face maioneza în numai câteva minute, iar riscul de a ni se tăia devine insignifiant.
Ingrediente pentru maioneză (toate la temperatura camerei):
  • 300 ml ulei
  • 1 ou crud întreg (albuș + gălbenuș, fără coajă, firește :) ) sau 4 ouă de prepeliță
  • 1 lingură cu muștar
  • 1 lingură cu zeamă de lămâie
  • sare
Cum preparăm maioneza în 3 minute:
  • punem uleiul într-un vas înalt și îngust (în lipsa vasului din dotarea blenderului, căzut la datorie în războaiele dintre kinderii familiei, eu am folosit o halbă de bere)
  • adăugăm oul, atât albușul, cât și gălbenușul

Maioneză în 3 minute
Punem oul
  • punem muștarul

Maioneza rapida
Muștarul e pe poziție
  • adăugăm zeama de lămâie și sarea

Maioneza la blender
Turnăm zeama de lămâie
  • poziționăm blenderul cât mai jos, la baza vasului, capturând gălbenușul sub cupa acestuia
  • mixăm la viteza maximă – vom observa cum, încă din primele secunde, maioneza se formează la baza vasului
  • ridicăm ușor blender-ul, fără a-l scoate din zona de maioneză, până la înglobarea totală a uleiului
  • probăm maioneza, întorcând fără frică vasul cu gura în jos – blender-ul stă captiv în maioneza tare, căci gravitația e neajutorată în fața forței maionezei noastre :) 
Maioneza tare
Maioneza face mișto de gravitație
Folosită cu moderație, maioneza de casă va face deliciul tuturor preparatelor din care nu poate lipsi. Nici nu ne mai trece prin gând să folosim E-uri cu gust de maioneză din borcanele de la hipermarket.

Poftă bună!

6 comentarii:

  1. Foarte interesant. Am învăţat ceva nou. Mulţumesc.
    Personal evit maioneza, pe cât posibil, deşi o ador. Eu zic, totuşi, că dacă nu faci uz în exces, rău nu poate să-ţi facă. :) Yum yum.

    RăspundețiȘtergere
  2. Dacă nu ai un astfel de blender ci doar un mixer obișnuit, mai poți folosi o rețetă pentru maioneză. Dacă pui în ea un cartof alb fiert foarte bine.
    Diferența este că maioneza crește la fel de tare dar cu mai puțin ulei. Iar textura este mult mai consistentă și se folosește ideal pentru ornările arhitecturale.
    Ce vrei? Unii sunt mai simandicoși așa. Nu mănâncă dacă nu se simt ca la Ritz. Știu eu niște cazuri :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-mi imaginam că amărâtul de cartof are față să intre în lista de ingrediente a meniului de la Ritz. Uite că s-a pitit în maioneză și tot a intrat.
      Când ai timp, te rog să mă lămurești ce înțelegi tu prin „mixer obișnuit”

      Ștergere
  3. Consider ca era extreme de interesant daca ne aratai sau ne spuneai si cu ce component a blenderului bati maioneza avand in vedere ca spui la un moment dat ca il pozitionezi "cat mai jos, la baza vasului" : cu telul sau cu ce alt accesoriu ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă foloseam telul, n-am fi avut cum să captăm gălbenușul oului sub cupa blenderului.
      Se folosesc cuțitele clasice, cele pe care le au modelele mai vechi sau mai simple de blender, la care nu se pot schimba piesele.

      Ștergere
  4. bucataria lui bogdan voda31 decembrie 2014 la 14:40

    va bateti joc de lume!sa va fie rusine!am incercat si eu dar nu iese!oameni buni,nu va mai luati dupa prostiile ce le vedeti pe net,ca nu sunt adevarate!acum m-am convins si eu!

    RăspundețiȘtergere